Gimnastica acasa- stam pe burtica

Cand am inceput terapia cu Cati, kinetoterapeuta noastra a accentuat foarte mult importanta statului pe burtica. Ea spunea ca ideal ar fi sa o asezam cate jumatate de ora la fiecare doua ore. Din pricina programului prelungit de masa, somn, etc. noua ne-a fost imposibil. Insa incerc sa o pun pe Cati cat de des pot (si imi dau seama ca nu este suficient). Statul pe burtica este important si benefic pentru orice bebelus, nu neaparat pentru cei cu nevoi speciale: intareste muschii gatului si ai spatelui si il ajuta pe copil sa isi tina capul mai repede, iar asta este esential pentru statul in fundulet mai tarziu.

 Despre importanta tummy-time-ului vorbesc o echipa de terapisti aici- http://www.youtube.com/watch?v=FDVOffW8R5U&feature=relmfu. Este important sa interactionam cu bebelusul, sa ii aratam jucarii, o oglinda, sa facem acest timp de stat pe burtica cat mai atractiv si stimulant pentru copil.

Iata inca un clip folositor aici: http://www.youtube.com/watch?v=wCn1-xNbib0&feature=relmfu si altul aici http://www.youtube.com/watch?v=FDVOffW8R5U&feature=relmfu.

Pentru a compara dezvoltarea normala a unui copil de 2 luni cu cea a unui bebelusi cu intarzieri, puteti urmari acest clip- http://www.youtube.com/watch?v=FDVOffW8R5U&feature=relmfu.

Daca bebelusul sufera de reflux gastro-esofagian, intrebati medicul despre statul pe burtica, s-ar putea sa aiba cateva probleme cu statul pe burtica din aceasta cauza.

 

Sper ca v-au fost de folos aceste informatii.

 

5 thoughts on “Gimnastica acasa- stam pe burtica

  1. Intr-adevar si fizioterapeuta lui Marco insista sa-l tin cat mai mult cu burtica in jos. Mi-a fost extrem de greu pentru ca nu vroia, pe urma s-a obisnuit. Pe Maria inca n-am pus-o, am incercat de cateva ori si, pur si simplu nu vrea… plange in continuu. O sa mai incerc, acum imi sunt suficiente capriciile si crizele de furie ale fratiorului :)) Ce sa-ti spun, cand merg la sedintele de fizioterapie mi-o ia si pe Maria la „puricat” , stiu ca trebuie s-o stimulez mai mult sa priveasca spre stanga, sa stea pe burtica cel putin 2-3 sedinte de 15 minute pe zi… usor de spus, cam greu de pus in practica. Pe Marco l-am lasat mult pe jos, extrem de mult si eram foarte stresati ca trebuia sa-i facem anumite seturi de exercitii si , nu intodeauna reuseam. Raluca, cat despre metoda aia Doman, fizioterapeuta mea nu era deloc de acord cu ea, cica este prea grea, terorizanta pentru copii. Imi povestea ca multi ajung sa-si urasca parintii sau pe cei care i-o aplica. Si aici ma refer la diferite posturi, la imobilizarea copilului pe perioade destul de lungi si nu la flashcarduri.Bine, ea mi-a vorbit de metoda asta aplicata doar copiilor cu paralizie obstetrica.

    • Tatiana, are dreptate terapeuta cu statul pe burta🙂
      Cat despre terapia Doman, stiu ca exista o clinica Doman in Italia, care tine de Glenn Doman, fratele lui Bob Doman (noi suntem la Bob🙂 ). Pana acum Cati iubeste exercitiile ei si le face cu mare placere, rade, e vesela, e mai vesela decat a fost vreodata pana acum si mai alerta, si eu sunt deja multumita si sper sa faca progrese in continuare. Nu stiu cum sunt alte exercitii, dar ale noastre (in afara de cel de tarare la care mai protesteaza) ii fac placere! Recuperare rapida lui Marco- nu cred ca am retinut bine ce e in neregula cu el😦

  2. Raluca, acum am vazut raspunsul de la tine. Terapeuta vorbea de metoda Doman aplicata strict copiilor afectati de paralizie obstetrica, Acum se recurge la operatie daca nu are loc nicio imbunatatire in primele 6 luni de la nastere. . Marco a avut paralizie de plex brahial. Din fericire a avut o buna recuperare:mai intai a inceput sa miste degetele, apoi sa flexioneze cotul si uite asa a ajuns la o recuperare aproape totala. Ceva va ramane mereu, o slabiciune a muschilor dar asta nu-l va impiedica sa conduco o viata normala, sa practice un sport. Acum facem terapie doar o data pe luna. Oricum nu se mai vede nimic, doar scapula putin iesita. Pentru noi a fost greu cu terapia pentru ca nu vroia sa colaboreze, asta datorita firii lui.
    Raluca, i-i urez Catiusei multa sanatate, sa treceti cu bine peste toate obstacolele pe care vi le rezerva viata! Fetita voastra ingeras s.a nascut o luptatoare si vi-o demonstreaza in fiecare zi.Domnul sa va aiba in paza! Am sa ma rog pentru voi.

  3. Pingback: Programul nostru de dezvoltare neuromotorie « Fara sa stie, ingeri…

Lasă un răspuns

