Gimnastica pentru bebelusi

De cand eram insarcinata  am inceput sa ma documentez despre ce ar putea face un parinte pentru ca baietelul sau fetita lui sa aiba un start bun. E adevarat, ma documentam mai ales in vederea dezvoltarii cognitive, si am inceput sa-i citesc baietelului meu, sa-i cant, sa-i vorbesc si sa-l expun la doua limbi chiar din primele zile acasa. Cand s-a nascut Cati m-a preocupat mai ales dezvoltarea fizica si senzoriala. Este adevarat ca i-am cantat si i-am citit (mai mult in prima luna, pana m-a ajuns cu totul oboseala), insa mai mult timp petrecem facand gimnastica si expunand-o la tot felul de stimuli (vizuali, olfactivi, tactili).

http://www.youtube.com/watch?v=bxQcfguBBjA&NR=1

Primul lucru foarte important pe care il poate face parintele din primele saptamani de viata (dar numai sub stricta supraveghere)- este asezatul copilului pe burtica. Imi pare rau ca nu am ascultat sfatul kinetoterapeutului si nu am asezat-o pe Cati mai mult pe burtica in primele 3 luni. De cand am inceput sa avem un timp regulat de gimnastica si stat pe burta, musculatura gatului si a spatelui s-a intarit simtitor, iar progresele nu au intarziat sa apara. Daca la trei luni Cati abia reusea sa ridice foarte putin capul, cateva fractiuni de secunda, la 4 luni si jumatate ea reuseste sa il ridice, mentina, sa il intoarca in directia sunetului sau obiectului in miscare. Musculatura spatelui s-a dezvoltat, si acum se poate intoarce (e drept, cu mai mult efort), de pe o parte pe spate si invers, de pe burtica pe o parte.

De asemenea, facem exercitii pentru intarirea musculaturii mainilor si picioarelor, precum si exercitii pe minge- care ajuta la relaxare, dezvoltarea aparatului vestibular si nu in ultimul rand, a musculaturii. Mai mult decat atat, ofera bebelusului o alta perspectiva asupra lumii inconjuratoare si stimuleaza astfel dezvoltarea cognitiva. Iata un exemplu de exercitii cu mingea, ce sunt la fel de folositoare si bebelusilor sanatosi, nu numai celor cu nevoi speciale. Pentru bebelusii mai mari sunt necesare mingi mai solide, insa pentru nou nascuti este suficienta si o minge mare de plaja.

http://www.youtube.com/watch?v=P9Er4S-RAy8&feature=related

Acum, de cate ori vad o jucarie pentru bebelusi nu o mai socotesc o simpla jucarie- ma gandesc daca este sau nu utila in stimulare- Are diferite texturi- excelenta pentru experiente tactile. Are luminite si se misca? O va ajuta pe Cati sa o urmareasca cu privirea, incurajand-o sa-si ridice capul si sa miste gatul, oferind in acelasi timp si stimuli vizuali. Acum aleg cu mai multa grija jucariile, gandindu-ma la functiile si utilitatea lor, la accesibilitatea lor pentru diferite varste si la diversele moduri in care o putem folosi.

Sper ca va sunt si voua folositoare aceste informatii.

Lasă un comentariu